0

چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم

چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم

نور و فضای هر اتاق اغلب بر پالت رنگ انتخابی فرش شما تأثیر می‌گذارد. اگر ناحیه کوچکی دارد که فاقد نور طبیعی است، سایه روشن‌تر از فرش آن را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. به همین ترتیب، فرش‌های تیره‌تر به گرم‌کردن اتاق کمک می‌کنند و به فضاهای بزرگ‌تر احساس راحتی می‌دهند و در این مطلب قصد داریم که به شما بگوییم چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم.

آیا فرش باید تیره‌تر یا روشن‌تر از دیوار انتخاب شود؟

رنگ دیوارهای شما باید دو درجه روشن‌تر از فرش باشد. اگر دیوارهای تیره دارید، می‌توانید با انتخاب فرش روشن فضا را روشن‌تر کنید. ازآنجایی‌که تغییر رنگ دیوار آسان‌تر از انتخاب فرش است، ابتدا رنگ فرش را انتخاب نموده و سپس رنگ دیوار را با آن مطابقت دهید.

انتخاب رنگ فرش
انتخاب رنگ فرش

فرش با چه رنگی زیبا است؟

ترندهای فعلی برای رنگ‌های فرش شامل رنگ‌های خاکی، از جمله سایه‌های مایل به قهوه‌ای، خاکستری و بژ است. رنگ‌های خنثی با همه چیز هماهنگ می‌شوند، بنابراین اگر ظاهر فضای زندگی خود را تغییر دهید، فرش همچنان عالی به نظر می‌رسد و رنگ‌های خنثی نباید خسته‌کننده باشند!

چه نوع فرشی در حال حاضر محبوب است؟

شاید پرطرف‌دارترین و قطعاً محبوب‌ترین روند فرش، فرش‌های الیاف طبیعی باشد. فرش‌های خنثی به دلیل ماهیت سخت و تطبیق‌پذیری که دارند، کف یا بسیاری از خانه‌ها را زیبا می‌کنند، بنابراین فقط یک‌قدم جلوتر رفته و با آن دیواربه‌دیوار راه بروید.

چه فرشی با دیوارهای خنثی می‌آید؟

فرشی را انتخاب کنید که دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از دیوارها باشد تا دیدی زیبا داشته باشید. در صورت شک، بدون توجه به رنگ دیوارها، فرش با رنگ خنثی بهترین انتخاب است. برای پنهان کردن کثیفی‌ها و لکه‌ها، فرش‌های تیره‌تر را در اتاق‌هایی که ترافیک قابل‌توجهی از پا وجود دارد، در نظر بگیرید.

چگونه رنگ دیوار خود را با فرش هماهنگ کنیم؟

یک قانون کلی خوب این است که فرش شما یا باید کاملاً با رنگ دیوار تضاد داشته باشد یا اینکه آنها باید در همان “خانواده رنگی” قرار بگیرند. اغلب، شما باید ترکیبی را انتخاب کنید که در یک خانواده رنگی مناسب باشد.

فرش اتاق نشیمن چه رنگی باید باشد؟

برای اینکه اتاقی جادار داشته باشید، سایه‌های پاستیلی، سفید یا ترکیبی از رنگ‌های کم‌رنگ و روشن را در نظر بگیرید. رنگ‌های خاموش یا رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش فضایی آرام را ایجاد می‌کنند. طرح‌های رنگی تک‌رنگ روشن اغلب برای این منظور خوب عمل می‌کنند.

آیا فرش هنگام نصب روشن‌تر یا تیره‌تر به نظر می‌رسد؟

به طور معمول، پس از نصب، رنگ فرش شما روشن‌تر به نظر می‌رسد. اکثر انتخاب‌های فرش از نمونه‌های کوچک‌تر فرش تهیه می‌شوند، بنابراین دیدن رنگ در کل اتاق یا خانه آن را روشن‌تر نشان می‌دهد. این امر به‌ویژه در صورتی صادق است که فضا دارای دیوارهای خالی، پنجره‌ها و فاقد وسایل باشد.

کدام اتاق‌ها باید فرش داشته باشند؟

بهترین اتاق برای فرش کردن اتاق‌خواب و اتاق بازی است. اتاق‌های خانوادگی، راهروها و راه‌پله‌ها نیز می‌توانند از فرش بهره‌مند شوند، اما این مناطق پرترافیک به‌مرورزمان بیشتر از فرش آسیب می‌بینند. به‌عنوان یک قاعده، اتاق‌های ورودی و اتاق‌هایی که به‌احتمال زیاد شاهد ترافیک زیاد یا آشفتگی‌های زیاد هستند، نباید فرش شوند.

چگونه فرش انتخاب کنم؟

  • سبک‌های مختلف فرش را در نظر بگیرید
  • بودجه خود را به باد ندهید
  • ارائه‌دهنده فرش خود را بادقت انتخاب کنید
  • الزامات نگهداری را درک کنید
  • سخنی در مورد گارانتی
  • رنگ و الگوها را با هم مقایسه کنید
  • با پله‌ها بااحتیاط رفتار کنید.

آیا بهتر است در تمام خانه کف‌پوش یکسان باشد؟

سؤال بزرگ این است که آیا کف‌پوش باید در کل خانه یکسان باشد؟ پاسخ سریع بله است! استفاده از کف‌پوش یکسان در سرتاسر اتاق‌ها را به هم متصل می‌کند، جریان را بهبود می‌بخشد، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، تمیزکردن و نگهداری را ساده‌تر می‌کند و اغلب از نظر بودجه راحت‌تر است.

این مطلب از سایت مه ترنج با عنوان چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم تقدیم به شما همراهان شد. امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب رنگ فرش کمک شایانی کرده باشیم.  

لطفا به این مقاله امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

loading