0

اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی

اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی

ابعاد اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی از گزینه‌های است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. شما باید مطابق با متراژ محیطی که در نظر دارید فرش‌های خود را خریداری کنید. در این مطلب از سایت مه ترنج قصد داریم به شما بهترین راه شناخت اندازه‌های استاندار فرش ماشینی را بگوییم، پس با ما همراه باشید.

آیا تابه‌حال برای شما پیش‌آمده است که اندازه استاندارد فرش خود را ندانید؟

اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی چه میزان است؟

اندازه های استاندارد فرش
اندازه های استاندارد فرش ماشینی

اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی چه میزان است؟

به‌طورکلی ما در حیطه فرش‌های ماشینی فرش‌های با ابعاد 6، 9، 4، 1.5 و 12 متری داریم. فرش‌ها با ابعاد زیر 6 متر در خانه بیشتر ما ایرانیان وجود دارد. کاربرد این مساحت بیشتر برای اتاق‌خواب و آشپزخانه‌ها است. هرچند از این متراژ در نشیمن‌های با مساحت کم هم استفاده می‌شود.

فرش‌های 6 متری مانند فرش‌های ماشینی 9 متری جزء دسته استانداردها شناخته می‌شوند. از این متراژ بیشتر در فضاهای اسپرت و یا محل کار استفاده می‌شود. در فرش‌های ماشینی قابلیت چاپ طرح دلخواه شما وجود دارد.

اندازه استاندارد فرش
اندازه استاندارد فرش

ابعاد فرش‌های ماشینی 9 متری

فرش‌های ماشینی 9 متری از سری فرش‌های با نقش‌ونگار هستند که حتماً در خانه‌های ایرانی به آن برخورد خواهید کرد. فرش‌های 9 متری را اگر به طور دقیق در زیر ذره‌بین محاسبه قرار دهید، متوجه خواهید شد که این فرش‌ها 25 سانتی‌متر کم دارند.

یکی از دلایل اینکه فرش‌های 9 متری این اندازه را کم دارند این است که اگر در مساحت 3 متر در 3 متر این فرش بافته شود شکلی همانند مربع به خود می‌گیرد. این موضوع سبب شده است تا فرش‌های ماشینی کمی با متراژ پایین‌تر بافته شوند.

ابعاد فرش 4 متری دستباف

فرش‌های دستباف به دلیل اینکه با دست تولید می‌شوند، قابلیت تغییر متراژ را هم دارند. اول‌ازهمه باید بدانید که اگر فرش دستباف می‌خواهید باید متراژ موردنظر شما بیشتر از 4 متر باشد در غیر این صورت اسم آن قالیچه دستباف است.

دوم اینکه بهتر است بدانید دارهای فرش دستباف متغیر است. شما می‌توانید ابعاد 2 در 2 یا حتی 264 در 170 را هم سفارش دهید. فرش دستباف به دلیل ظرافت و الیاف به‌کاررفته در آن باقیمت‌های متغیر و بالای عرضه می‌شود. از این سری فرش‌ها در اتاق نشیمن هم می‌توان استفاده کرد.

اندازه مناسب فرش
اندازه مناسب فرش

ابعاد فرش 18 متری چند است؟

فرش‌های 18 متری جزء فرش‌های بزرگ با متراژ بالا برای منزل شناخته می‌شوند. فرش‌های 18 متری مانند فرش‌های 9 متری از چند سانتی‌متر بی‌بهره مانده‌اند.

تنوع رنگ و طرح در این فرش‌های به‌قدری زیاد است که شما به‌راحتی می‌توانید با چیدمان مد نظرتان آن را جفت‌وجور کنید. فرش‌های 18 متری ماشینی شامل 700، 1000، 1200 و 1500 شانه است.

اندازه‌های مرسوم استاندارد فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی گاهی به درخواست مشتری‌ها تغییر ابعاد می‌دهند و در متراژهای دیگر بافته می‌شوند اما باید بدانید اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی به شرح ذیل است:

12 متری: 3 متر در 4 متر

9 متری: 2.5 متر در 3.5 متر

6 متری: 3 متر در 2 متر

4 متری: 1.5 متر در 2.25 متر

1 متری: 1 متر در 1.5 متر

فرش‌ها ماشینی به دلیل قیمت مناسبی که دارند اغلب مورد استقبال قرار می‌گیرند.

فرش‌های زینتی

بسیاری از ما فرش‌های را انتخاب می‌کنیم که از نظر جذابیت و فانتزی برای ما کارکرد داشته باشند. به طور مثال فرش‌های گرد یا حتی پادری‌ها هم می‌توانند جزء این دسته از فرش‌های زینتی قرار بگیرند.

فرش‌های دستباف در اولویت تمام این فرش‌های زینتی قرار دارند. این فرش‌ها به دلیل قدمت و ظرافت خاصی که دارند بیشتر به‌عنوان زینت بخشیدن به کار گرفته می‌شوند تا پوشش دادن.

ابعاد فرش 24 متری

فرش‌های 24 متری همان‌طور که از ابعاد آن مشخص است برای اماکن و سالن‌های با متراژ بالا در نظر گرفته می‌شود. این فرش‌ها به دلیل یکدست بودن برای اماکنی که هیچ ستونی در آن تعبیه نشده مناسب است. یکی از مزیت‌های فرش 24 متری این است که هر طرحی بخواهید می‌توانید سفارش دهید.

قیمت فرش‌های 24 متری ارتباط مستقیمی با الیاف و دستگاهی که بافت آن انجام می‌شود دارد. شما برای محاسبه قیمت این فرش‌های 24 متری می‌توانید 24 را تقسیم بر 12 کرده و قیمت هر مترمربع را به دست بیاورید و با ضرب عدد به‌دست‌آمده در 24 می‌توانید قیمت فرش ماشینی را به دست آورید.

قالیچه‌های پاتختی و پادری

این قالیچه‌ها ابعادی کمتری از فرش‌ها دارند. قالیچه‌ها هم می‌توانند دستباف و هم ماشینی باشند. ابعاد این قالیچه‌ها به شرح ذیل است:

60 در 40 سانتی‌متر

80 در 50 سانتی‌متر

100 در 60 سانتی‌متر

البته ناگفته نماند از این قالیچه‌ها در فضای کم اتاق‌خواب هم می‌توان استفاده کرد.

اندازه مناسب فرش برای خانه
اندازه مناسب فرش برای خانه

کلام پایانی

این مطلب با عنوان اندازه‌های استاندارد فرش ماشینی تقدیم به نگاه شما عزیزان شد امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب اندازه درست و صحیح برای محیط مورد نظرتان کمک ناچیزی کرده باشیم. شما می‌توانید برای اندازه صحیح و استاندارد مساحت مکان موردنظر خود را اندازه‌گیری کنید سپس به خرید فرش اقدام کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

loading