0

فرش دستباف گونه چیست؟

فرش دستباف گونه چیست؟

هر فرش ماشینی که تهیه می‌کنیم دارای شانه و تراکم است. وجود شانه (تعداد ریشه یا گره در هر مترمربع عرض فرش) و تراکم (تعداد ریشه‌های که در طول هر مترمربع) در هر فرشی از واجبات است که به ترتیب هر چه شانه بیشتر باشد فرش‌های شما ریزنقش‌تر و هر چه تراکم در فرش بیشتر باشد فرش سنگین‌تر است. این مطلب قصد دارد تا با عنوان فرش دستباف گونه چیست اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهد، پس با ما همراه باشید.

فرش دستباف گونه چیست
فرش دستباف گونه چیست

اهمیت فرش دستباف گونه چیست؟

به‌طورکلی به فرش‌های که با تراکم بالای 700 شانه تهیه می‌شود فرش دستباف گونه می‌گویند. فرش‌ها به دودسته ماشینی و دستباف تقسیم می‌شوند. فرش‌های دستباف ارزش مادی بیشتری را دارا هستند و توانایی خرید این فرش‌ها برای هرکسی مقدور نیست. نحوه گره‌زدن در فرش‌های دستباف بدین صورت است که تحت هیچ شرایطی از فرش جدا نمی‌شوند.

مطالبی که در بالابیان کردیم به این معنی نیست که فرش‌های ماشینی از استحکام بالایی برخوردار نیستند. فرش‌های ماشینی با گره مخصوصی که زده می‌شوند مقاومت آنها تثبیت می‌شود. نکته حائز اهمیت آن است که بدانید فرش‌های ماشینی با گذر زمان و شستشوهای مداوم ممکن است چسبی که گره‌ها به آن چسبانده شده‌اند کمی شل شده و گره‌ها خود را رها کنند.

فرش‌های ماشینی دستباف گونه بسیار شبیه به فرش‌های دستباف هستند زیرا گره‌های خاب رفتگی در آن باعث استحکام و مقاومت بیشتر آن‌ها می‌شود. این موضوع زمانی در ذهن شما قدرت می‌یابد که شما با نگاه‌کردن به پشت فرش‌های ماشینی می‌توانید متوجه تشابه به فرش‌های دستبافت شوید.

قیمت فرش‌های دستباف گونه به چه صورت است؟

فرش‌های دستباف گونه چون از تراکم و شانه بالایی برخوردار هستند به همان میزان قیمت آن‌ها هم‌افزایش می‌یابد. امروزه افراد زیادی اولویت خرید آنها فرش دستباف گونه است اما سؤال آنها این است که فرش دستباف گونه چیست؟ افراد با کسب اطلاعات می‌توانند خریدی امن را تجربه کنند.

چرا فرش‌های دستباف گونه پرطرف‌دار شده‌اند؟

امروزه در شهرهای بزرگ با تغییر سبک زندگی‌ مواجه هستیم. سبک‌ سنتی و قدیمی باعث شده تا عده زیادی به فرش‌های دستباف گونه علاقه‌مند شوند. فرش‌های دستباف گونه به دلیل حفظ سبک و سیاق سنتی و قدیمی خود باعث شده‌اند، حتی در طراحی‌های جدید روز دنیا هم جایگاه خوبی را به دست بیاورد. اما دلیل این پرطرف‌داری آن است که فرش‌های دستباف گونه به‌نوعی حس و حال قدیمی خود را حفظ کرده و در حال ترویج این حس بوده و دلیل دیگر آن است که این فرش‌ها با ظاهری سنتی ولی به‌صورت ماشینی تهیه می‌شوند. این موضوع سبب شده تا افرادی هم که می‌خواهند فرش دستباف تهیه کنند، اما بودجه کافی ندارند به‌راحتی این سبک زیبا و سنتی را خریداری کنند.

شروط فرش دستباف گونه چیست؟

این فرش‌ها برای تهیه شدن نیازمند چند شرط هستند. اول آنکه الیاف این فرش‌ها باید طبیعی باشد یا حتی اگر طبیعی هم نبود جنس الیاف به کار گرفته آکرلیک باشد. دوم آن که شانه و تراکم فرش‌های تولید شده بالا باشد.

این موضوع برای فرش‌های 700 شانه به بالا صدق می‌کند. شرط سوم آن است که طرح و نقش فرش از حالت مدرن هرچقدر بیشتر فاصله بگیرد نقش ارزشمندتری را جلوه می‌کند. به طور مثال نقش ترنج، افشان، ترکمنی یا حتی لاکی‌ها که جزء این نقش‌ها هستند.

مزایا و معایب فرش‌های دستباف گونه چیست؟

شاید در ابتدا اگر سؤال شود که مزایا و معایب فرش دستباف گونه چیست؟ این دغدغه ذهنی برای شما ایجاد شود که اصلاً مگر معایبی هم وجود دارد. ابتدا برای شما چند تن از مزایا را برمی‌شماریم. مزایای چون: قیمتی مناسب و به‌صرفه‌تر، وزنی سبک‌تر و شستشوی آسان‌تر، وجود الیاف طبیعی در آن که باعث حساسیت می‌شود و در عوض الیاف اکریلیک به‌کاررفته هیچ حساسیتی به وجود نمی‌آورد. معایبی که می‌توان برشمارد مانند: طرح و نقش آن که باعث نمی‌شود تا فرش شما در زمره فرش دستباف قرار بگیرد و ارزش بالایی که فرش دستباف دارد.

فرش دستباف گونه ماشینی
فرش دستباف گونه ماشینی

سخن پایانی

این مطلب با عنوان فرش دستباف گونه چیست تقدیم به شما همراهان همیشگی سایت مه ترنج شد. فرش‌های دستباف گونه به فرش‌های که از 700 شانه بیشتر باشند می‌گویند. طرح‌های سنتی و زیبای فرش‌ ها طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

loading